Sony Ericsson İçin 3.5 mm Soketli Kulaklık Modu

ÖNSÖZ:

3,5
yıl önce aldığım Sony Ericsson K790i cep telefonum ile müzik dinlerken hep kulak ağrısı çekiyordum, nedeni ne dinlediğim şarkıların desibelli, ne de kulaklıktan aldığım radyasyon idi, nedeni tamamen bir türlü kulağıma oturmayan devasa “kulak içi” kulaklıklardı, her ne kadar bu tür kulaklıklarla müzik dinlemeyi sevmesemde, zorunlu durumlarda mecburen kullanıyordum.

GİRİŞ:

Ve gel zaman git zaman birgün sony ericsson sitesinde gezinirken bir kulaklık (HPM-75) gördüm, o da ne ! bir ucunda telefon soketi, diğer ucunda ise 3.5mm kulaklık jackı ile uzatılmış kulaklık vardı, o anda kafamdaki bütün tasarruflu ampuller tam güç çalışmaya başladı ve “demekki yapılabilir, o zaman benim SE’ den neyim eskik, neden elimdeki hurdaya çıkmış kulaklıklarla kendime bir tane bunlardan yapmıyorum ki” adlı bir türkü tutturdum, koyuldum yola, (birkaç ay -belki yıl- sonra) gereken tüm malzemeleri* masamda topladım havyanın fişini prize taktım, başladım…

(*Hurda kulaklık, 3.5mm stereo dişi soket, Havya, Lehim, Lehim pastası, Pense, Yankeski, Kargaburun, Sabır, Yetenek, Vakit)

GELİŞME:

Önce kulaklığı elime aldım…
Büyük 
halini görmek için tıklayınız.

…hatıralar geçti gözümün önünden, fakat heyhakk “sökeceğim seni” dedim ve söktüm, neler gördüm neler; soldaki işaretli kablolar sağ kulaklığa giden, sağdaki işaretli kablolar ise telefondan gelen ve sol kulaklığa giden kablolar…
Büyük halini görmek için tıklayınız.
…sonra dedimki “madem bu işi yapacağım, külliyen sökeyim, barsak falan kalmasın” ve külliyen söktüm, barsak falan kalmadı… işaretler ve mealleri;

1: Sağ kulaklık (+) çıkışı -mavi
2: Sağ kulaklık toprak -yeşil
3: Sağ kulaklık (+) telefondan gelen -siyah bant geçirilmiş mavi
4: Mikrofon (+) telefondan gelen -şeffaf
5: Toprak -telefondan gelen kaplamasız
6: Mikrofon toprak -siyah

birşey eksik ama ne, hmmm ?!…
Büyük 
halini görmek için tıklayınız.
derken kabloları lehimlemeye geçtim; telefondan gelen kablonun, mikrofon kısmına giriş yerinde aynı zamanda sol kulaklığın çıkış kablosu olduğu için, o kabloyu (sol kulaklık kablosunu) söktüm fakat sökerken birde ne göreyim, telefondan gelen ve direkt sol kulaklığa giden (+) çıkış (az evvel hissettiğim eksiklik ve kendisi yeşil), kısaca bir kucaklaşma ve muhabbetten sonra kendisinide hiç sakınmadan 3.5mm dişi kulaklık soketinin sol kulaklığa giden kablosuna lehimledim…
Büyük halini görmek için tıklayınız.
Büyük 
halini görmek için tıklayınız.
…baktım ki kabloyu bu haliyle kullanamam, kulaklık ve tuşu kapatan “hoş” muhafazasını giydirdim, hem daha bir kullanışlı, hem daha bir güzel, hem de daha bir edepli oldu…
Büyük halini görmek için tıklayınız.
…derken objektifime şöyle bir poz verdi;

SONUÇ:
A
rtık mutluyum, çünki artık kulak ağrılarım yalnızca yüksek desibellden olacak, o da benim suçum kabahatim düşüncesizliğim… Ayrıca kullandığım kulaklık son derece standart bir cihaz olduğu için J110i, J120i, J230i, K200i, K220i, K310i, K320i, K510i, K530i, K550i, K610i, K750i, K790i, K810i, K850i, M600i, P1i, P990i, S500i, T250i, T650i, W200i, W300i, W550i, W580i, W610i, W700i, 710i, W800i, W810i, W850i, W880i, W900i, W910i, W950i, W960i, Z310i, Z520i, Z530i, Z550i, Z610i, Z710i modellerinde kullanılabiliyor diye tahmin ediyorum.

Bir de eklemek istediğim bir şey var;

“Ben öyle lehimiydi, havyasıydı, kablosuydu uğraşamam” diyor iseniz, sol ve sağ kulağın kablolarını kesip, iki maviyi toprak olarak kullanıp, yeşilleride sol sağ olarak kullanıp, 3.5mm dişi sokete bağlarsanız, yine aynı işi yapmış olursunuz, fakat görüntü az biraz çakma olacaktır, ve ben çakma değil orijinal çakma severim.:)

- SON -

YAZAR:

Bindokuzyüz bilmem kaç yılında doğmuştur; ilkokul, ortaokul ve liseyi bitirmiştir; lisans düzeyindeki 3 farklı üniversiteyi başarı ile terk etmiştir; askerliğini jandarma komando olarak yapmış olan yazar, yazdıklarını uygulamak sureti ile yaptığınız kabloyu telefonunuzda kullanmanız sonucu oluşacak problemleri duymazdan gelecek ve tınmayacaktır; sorun karşısında kendisine ulaşmayı başarabilirseniz, 20 küsür yıllık taekwon-do geçmişi olan spocu-yazar, size nazik bir şekilde cevap verecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder