Creative SBS-A300 2+1 GDBK Cepheli Ses Sistemi İncelemesi

Şöyle bir etrafıma baktım ve herkesin 5+1, 6+1, 7+1, 13+1, 6+49 sahibi olmadığını gördüm ve çoğumuzun stereo hoparlörler ile gayet yetindiğimiz kanaatine vardım.

Ayrıca, yıllardır bilgisayarıma bağlı olan  TENSAi marka, 4 bant stereo radyolu, çift kasetçalarlı, 3 bant stereo grafik ekolayzırlı teybiminde miadını doldurması (miatmı ? resmen fosil oldu hatta bazılarımızın araçlarına benzin bile olmuş olabilir) sebebiyle gidip kendime bir ses sitemi alayım dedim… Zaten aylardır da Ali (nam-ı diğer Sirke, daha da other known name is xaposian) ile beraber 2+1 sistemleri inceleyip Creative SBS-A300’ü hayranlıkla dinliyorduk.
SBS A-300

Velhasıl kelam geçtiğimiz aylarda fazla yer kaplamayan, devasa bir subwoofer ve kocaman uyduları olmamasına rağmen kaliteli bir ses sunan, aynı zamanda fiyatı da gayet uygun olan Creative SBS-A300’ü satın aldım. Her ne kadar ses sistemini alırken görevli arkadaş bana Logitech tavsiye etse ve sebep olarak ta “Ses açarak test yapıyoruz sistemleri” dese de dinlemedim, zira test amaçlı olarak “Deep Fear – Side Kick” kullanıyorlardı, ben yermiyim, iyi pişmişse…

Creative SBS-A300'ün Teknik Özellikleri;

 
İşte Creative SBS-A300’ün kutusu;

Creative SBS-A300’ün kutusundan başka kutular çıktı;

Herneyse, gerçek kutu içeriği şöyle bir şey;
1 Subwoofer
2 Uydu (sol uydu, kablo ile subwoofer’a bağlı)
1 Adaptör

Uydular hafif, birilerinin kafasına atmayı düşünmeyin, altlarındaki 4 küçük kauçuk yastık sayesinde hem kaymıyor hemde masada titreme ve ses yapmıyorlar, böylece mangal yaparken sesi sonuna kadar açtığınızda gönlünüz rahat ediyor…

Subwoofer’ın arkasında bas seviyesini ayarlamak için bir düğme, sol uydu ses çıkış soketi ve adaptör girişi var, görüldüğü gibi sağ uydu subwoofer bağlantısı kablo ile sağlanmış. Araları iyi sanırım… 

Creative SBS A-300’ün kurulumu da basitçe yapılabiliyor. Sol uydu ve adaptör bağlantısını yaptıktan sonra, ses girişini de bilgisayarımıza bağlıyoruz, sonra gelsin şarkılar, gitsin sesli konuşmalar, videolar, filmler…

Sağ uydu üzerinde, oldukça düzgün çalışan bir ses kontrol düğmesi ve güç ışığı var, maalesef kulaklık çıkışı ve mikrofon girişi için herhangi bir bağlantı soketi konulmamış. Subwoofer’a bağlantısının soketsiz olmasının sebebi; sanıyorum bu kontrol düğmesi, aslında yapılabilir bir özellik, fakat maliyet açısından böyle tasarlandığını zannediyorum.

Kablolu kumanda seviyorsanız ve kumandayı masasında bir oraya bir buraya taşıma ihtiyacı hissediyorsanız size hitap etmeyecektir tabiî ki, ancak ben gibi, uydu üzerinde ses kontrolü olmasından hoşlanıyorsanız, Creative SBS A-300 bana göre olduğu gibi, sizede göre…

Ses Kalitesi;

Creative SBS A-300’ü ilk dinlediğimde çok şaşırdım, hatta Ali ile birbirimize “O NEA BEA ?!” diye bağırdık (malum ses yüksek), böylesine düşük fiyatlı bir ses siteminden, böylesine yüksek bas ve tiz duyabilmenin yanında, tiz ve vokallerin, basa karışıp yokolup gitmesini hissetmedik. Sesi epeyce açmama rağmen (neredeyse %70), sesin kalitesinde herhangi bir bozulma ve seste patlama oluşmadı. Ses %70 oranında açıkken kesinlikle sağır olma ihtimali var, en azından kulak ağrısı garanti…

İşin özü, boyutu ve fiyatına rağmen, enfes bir ses kalitesi aldım, önemli olan boyutu değil işlevi sözüde ispatlanmış oldu bana göre…
Sonuç;
 
Bilgisayar başında müzik dinleyen, 2 kanal sesli filmler izleyen, internet üzerinden videolar izleyen, sesli görüşmeler yapan biriyseniz, bence Creative SBS A-300 doğru seçim olacaktır.

Şu anda kendi bilgisayarımda Creative SBS A-300 kullanıyorum ve tek geçiyorum, komşularıma sabırlar diliyorum…

3 yorum: